جستجو
بازگشت به همه

ایده هایی برای داشتن یک استایل مناسب در شب یلدا(1)

ایده هایی برای داشتن یک استایل مناسب در شب یلدا(1)

شب یلدا:

شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کرهٔ شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود. نام دیگر این شب «چِلّه» است، زیرا برگزاری این جشن، یک آیین ایرانی‌است.

یلدا به زمان بین غروب آفتاب ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در یکم دی (نخستین روز زمستان) گفته می‌شود. 

 

شب یلدا چی بپوشیم؟

یلدا به زمان بین غروب آفتاب ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در یکم دی (نخستین روز زمستان) گفته می‌شود. 

لباس های سنتی : 

شب یلدا از مناسبت های کهن و اصیل ما ایرانی ها می باشد، به همین منظور، انتخاب لباس هایی با طرح و رنگ سنتی، می تواند کاملاً با شب یلدا متناسب باشد.

تم هندوانه‌ای:

یکی از مهمترین خوراکی‌های شب یلدا که رنگ‌های زیبایی دارد، هندوانه است. اگر در لباس پوشیدن، اهل ریسک کردن هستید، می‌توانید پیراهن‌های کوتاه یا دامن بلندی با طرح هندوانه‌ای بخرید؛ البته لازم نیست که حتما شکل هندوانه در لباس موجود باشد، همینکه طرح‌های کوچک مشکی در زمینه قرمز و سبز باشد، یادآور هندوانه است.
از آنجا که این نوع لباسها طرحی شلوغ دارند، بهتر است که از اکسسوری‌های زیاد اجتناب کنید.

استایل رنگی (قرمز و سبز و مشکی):

اگر به لباس با طرح هندوانه علاقه ندارید، می‌توانید تنها از رنگ‌های این میوه الهام بگیرید و لباس‌هایتان را با آن‌ها ست کنید؛ مثلا بلوز سبز با دامن قرمز یا برعکس؛ یا کت سبزرنگ با سارافون قرمز که می‌توانید اکسسوری‌های مشکی مثل کیف، کفش و کمربند را نیز به این استایل‌ها اضافه کنید. یادتان باشد که بهتر است در استایل خود بیشتر از رنگ قرمز از رنگ سبز استفاده کنید، زیرا رنگ قرمز بیشتر به چشم می‌آید و با در اختیار داشتن مساحتی کمتر نیز کار خود را انجام می‌دهد.

یکی از نکات جالب درمورد این استایل، این است که برخی از لباس‌های محلی و قومی نیز شامل چنین رنگ‌هایی هستند.
بهترین اکسسوری‌ها برای چنین استایلی، استفاده از آیتم‌هایی مثل هدبند یا ساق‌دست یا پاپوش بافتنی رنگی است.

استایلی با یکی از رنگ‌های قرمز یا سبز:

اگر به استایل‌های رنگی رنگی که شامل بیش از یک یا دو رنگ هستند، علاقه‌ای ندارید، می‌توانید هرکدام از این رنگ‌های شاد را انتخاب کرده و استایلتان را بر مبنای آن بسازید؛ مثلا کت‌وشلوار قرمز رنگ یا بلوز و شلوار سبز. البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که بهتر است تمام استایلتان را از سر تا پا از یک رنگ انتخاب نکنید، زیرا ممکن است چندان جالب به نظر نیاید (مخصوصا اگر نمی‌خواهید مستقیما مورد توجه جمع قرار بگیرید)؛ مثلا آیتم‌هایی مثل بلوز، شال، کیف یا کفشتان را از رنگ‌هایی مثل سفید و سیاه که تعدیل کننده هستند، انتخاب کنید و یا اینکه می‌توانید از توناژهای مختلف یک رنگ در لباس‌هایتان استفاده کنید تا استایلتان سایه دار شده و از یک بعدی بودن دربیاید.
شما می‌توانید اکسسوری‌های خود را نیز با این استایل ست کنید؛ مثلا از گردنبند یا گوشواره با طرح انار یا هندوانه استفاده کنید.اگر درکل علاقه‌ای به انتخاب تم مخصوص شب یلدا ندارید و نمی‌خواهید همرنگ مراسم شوید و استایلی ساده اما شیک را ترجیح می‌دهید، بهترین انتخاب برای شما همراه شدن با استایل‌های زمستانی است؛ یعنی پوشیدنه بافت‌هایی به رنگ‌های پالت زمستانی، مثل خاکستری، طوسی، بورگاندی (قرمز- قهوه‌ای)، قهوه‌ای و…
درضمن دستتان نیز برای انتخاب نوع پوشش باز است؛ مثلا می‌توانید بلوز بافت اورسایز را همراه با دامن کوتاه بپوشید یا پیراهن بافت بلندی انتخاب کنید یا اینکه بلوز و شلوار را برای مراسم انتخاب کنید. انتخاب نوع پوشش نیز علاوه بر سلیقه شما به میزان رسمی یا خودمانی بودن مراسم بستگی دارد.
یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای خانم‌های جوان و شیک‌پوش، استفاده کردن از پیراهن کوتاه مجلسی همراه با ست کیف و کفش کرم یا مشکی، به همراه یک پالتوی شیک است. این استایل برای مجلس شب یلدا، بسیار شیک و جذاب است.
در صورت انتخاب این نوع استایل بهتر است که از اکسسوری‌های کمتری استفاده کنید و درصورت علاقه، اکسسوری‌های مینیمالی مثل ساعت شیک یا حلقه ساده را انتخاب کنید. 

منابع: 

https://iran-dokht.ir

Chibepoosham.com  

 

نظرات
یک نظر بنویسید نزدیک