جستجو
بازگشت به همه

بررسی کفش های پیاده روی، دویدن و کراس فیت

برای یک ورزش عالی به کفش عالی هم نیاز دارید، امروز بهتون میگیم کفشها بر چه اساسی دسته بندی میشوند و کدوم نوع برای سطح فعالیت شما مناسب هست.  

1 -کفش های پیاده روی

چون پیاده روی و دویدن خیلی شبیه هم هستند راحت میشه فهمید چرا اکثرا فکر میکنند میتوانند از کفش این دو به جای هم استفاده کنند. موقع راه رفتن وزن به شکل مساوی تری روی سطح پا پخش میشود تا موقع دویدن. کفش های پیاده روی هم با علم به این نکته طراحی شده است.کفش های پیاده روی همچنین خیلی سبک هستند و میزان محافظت کافی با انعطاف پذیری بیشتری فراهم میکنند. 

2 - کفش های دویدن 

قدم اول برای خرید کفش دویدن اینه که میزان افتادگی پاتون رو بدانید، این میزان با نوع فرود آمدن پاتون هنگام دویدن مشخص میشود. با آزمون پای خیس میتوانید میزان افتادگی پاتون رو تشخیص دهید. پای برهنه تون رو خیس کنید و روی کاغذ بگذارید، بعد به جای پاتون نگاه کنید، اگر پاتون رد زیادی گذاشته باشد باید دنبال کفشهایی با تعادل بیشتر باشید، اگر رد کمی گذاشته، کفش های سبک یا با انعطاف پذیری بیشتر بخرید و اما اگر شکل طبیعی پا می بینید شما یک دونده خنثی هستید که تعادل مرکزی بیشتری دارید. کفش های بالشتک دار برای دونده های خنثی انتخابی عالی هستند. کفش های دویدن معمولا مقدار مش بیشتری دارند که پای شما رو در دویدن های طولانی خنک نگه میدارد.

3 -کفش های کراس فیت

کراس ترینینک شامل فعالیت هایی مثل : وزنه برداری، بسکتبال و یا کیک بوکسینگ میشه. کلا هرنوع ورزش هوازی که حرکت این طرف و اون طرف هم داره. کفش های کراس فیت کفه ی پهنی دارن تا تعادل بیشتری ایجاد کنند و مقاومت بیشتری هم دارند. مدلی که لازم دارید به نوع ورزش تون بستگی داره. اگر هم به پیاده روی، دو  و کراس فیت علاقه دارید، بهتره برای هرکدام یک جفت کفش جداگانه داشته باشید. اینجوری یک کفش رو با همه نوع ورزش فرسوده نمیکنید. 

برای انجام هرگونه فعالیت و ورزشی، داشتن کفش مناسب از اهمیت به سزایی برخوردار است.ما  در مجموعه ورزشی°361 بهترین مدل های کفش، مناسب هر فعالیتی در اختیار شما قرار دادیم که بتوانید به درستی کفش تهیه کنید و مراقب سلامت خود باشید.

نظرات
یک نظر بنویسید نزدیک