جستجو
بازگشت به همه

معرفی چند ورزش تابستانی و بهترین زمان ورزش در تابستان

معرفی چند ورزش تابستانی و بهترین زمان ورزش در تابستان

فصل تابستان به‌عنوان یکی از بهترین فصول سال شرایط مناسبی را برای گردش، لذت بردن از یک‌هوای تازه و همچنین داشتن یک برنامه ورزشی دقیق برای اهدافی چون سلامتی و تناسب‌اندام را فراهم خواهد کرد.

انواع ورزش‌های تابستانی

خوشبختانه ورزش‌های زیادی برای سرگرم شدن در فصل گرم تابستان وجود دارند. از شنا گرفته تا فوتبال و برخی ورزش‌های چالش‌برانگیز همه و همه بنا به علاقه ورزش دوستان قابل انجام خواهد بود. هیچ‌وقت لازم نیست حتماً یک ورزشکار حرفه‌ای باشید حتی اگر مبتدی نیز بودید، همچنان می‌توانید فعال باشید، بیرون بروید، قدم بزنید و بازی کنید. 

ورزش شنا

قطعاً شما نیز با ما هم‌عقیده هستید که شنا کردن در تابستان مخصوصاً در استخرهای روباز و یا سواحل یک تفریح لذت‌بخش بوده که ارزش یک سال صبر کردن را دارد.فواید شنا برای تناسب اندام و لاغری و افزایش سطح انرژِی و شادابی توسط آن، باعث شده است روز به روز به طرفداران این ورزش جذاب و لذت بخش افزوده شود. حال فرقی ندارد حرفه‌ای هستید یا نه. شنا کردن در برخی مراکز توان‌بخشی نیز به‌عنوان یک خاصیت درمانی برای افراد کم‌توان مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین از تکنیک‌های ورزش شنا برای اهدافی چون انجام مسابقات حرفه‌ای، نجات زندگی افراد تحت عنوان غریق نجات، موج‌سواری، غواصی زیرآب و واترپلو استفاده می‌شود. به‌صورت کلی شنا کردن به‌عنوان یکی از بهترین ورزش‌ها برای فرار از گرمای تابستان خواهد بود. بی‌شک شما نیز تاکنون این ورزش جذاب را امتحان کرده‌اید.

والیبال ساحلی

فرقی ندارد در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنید و یا به‌عنوان یک مسافرت چندروزه راهی این مناطق شده‌اید، به‌هرحال با داشتن یک تور و توپ والیبال ساحلی از بازی لب دریا غافل نشوید. والیبال ساحلی به‌عنوان یکی از ورزش‌های محبوب بوده که در دسته رشته‌های ورزشی المپیکی به‌حساب می‌آید. این ورزش نیز به‌صورت گروهی انجام خواهد شد که به تمرکز و دقت بالایی نیاز دارد. این رشته ورزشی به‌صورت کلی چون در یک محیط شنی و ماسه‌ای و معمولاً بدون کفش انجام می‌شود هنگام فعالیت چالش زیادی بر روی عضلات پایین‌تنه شما خواهد داشت. از طرفی به‌عنوان یک ورزشکار با حرکات فنی و ضربه زدن باعث تقویت بازوها شده و کالری سوزی بالایی را تجربه خواهید کرد.

قایقرانی

بدون شک قایقرانی به‌عنوان یکی از ورزش‌های جذاب و البته سخت در سراسر جهان شناخته می‌شود. آیا می‌دانستید قایقرانی درگذشته فقط مختص اشراف‌زادگان بود؟ درحالی‌که امروزه میلیون‌ها انسان در کشورهای مختلف و نزدیک به دریا از این ورزش مفرح استفاده می‌کنند. امروز این رشته ورزشی به‌عنوان یک تفریح همگانی شناخته می‌شود. ورزش قایقرانی به‌عنوان یک ورزش تابستانی تنها مهارتی نیست زیرا شما درعین‌حال که مهارت خود را افزایش می‌دهید می‌توانید قدرت جسمانی، چابکی و تناسب‌اندام در بالاتنه خود را تجربه کنید.

زمان مناسب ورزش‌های تابستانی

در ماه‌های تابستان به دلیل افزایش دمای هوا ممکن است ورزشکاران در حین فعالیت دچار گرمازدگی شوند؛ بنابراین اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دمای بالایی دارد حتماً در اوایل صبح و یا اواخر شب زمانی که دما در پایین‌ترین درجه خود قرار دارد ورزش کنید. مثلاً اگر بخواهیم پیاده‌روی کنیم بهتر است این روزش را یا در اوایل صبح انجام دهیم و یا بعد از صرف شام در تاریکی شب. یکی از فواید انجام ورزش در طول شب این است که می‌توانید بهترین زمان را برای استفاده از هوای تازه و دوری از استرس و تنش‌های روزانه انتخاب کنید.

نکات مهم برای انجام ورزش‌های تابستانی

بااین‌حال علاوه بر موارد ذکرشده در این مقاله بهتر است هنگام ورزش در تابستان بسیار مراقب بدن خود باشید زیرا انجام برخی فعالیت شدید می‌تواند باعث آسیب رسیدن به بدن ازجمله افزایش استرس گرمایی، سکته مغزی، حالت تهوع، سردرد، خون‌دماغ و از همه مهتر کم‌آبی شود. در این بخش چند نکته را به‌صورت خلاصه به شما معرفی می‌کنیم که بایستی هنگام ورزش در تابستان به خاطر بسپارید.

بدن خود را هیدراته نمایید

هنگام تمرین و ورزش در تابستان حتماً یک بطری آب همراهتان داشته باشید. دقت کنید همواره قبل و بعد از تمرین آب بنوشید تا دچار کم‌آبی در بدن نشوید. با این کار به‌نوعی بدن خود را هیدراته کرده و تعادل گرمایی خوبی خواهید داشت.

لباس‌های گشاد و روشن بپوشید

لباس‌های رنگ روشن گرما را منعکس خواهد کرد و چه‌بسا بهتر است از لباس‌های نخی استفاده کنیم. بایستی دقت کنید در هنگام ورزش در تابستان از لباس‌های تنگ و چسبناک جدا بپرهیزید زیرا علاوه بر ناراحتی باعث محدودیت تنفسی شما خواهد شد.

به توانایی‌های خود نگاه کنید

به‌اصطلاح دیگر بهتر است بگویم به بدن خود گوش دهید و سرعت خود را در انجام فعالیت‌های ورزشی در فصول گرم کم کنید. اگر آهسته تمرین می‌کنید دلیلش این نیست که شما درست ورزش نمی‌کنید حتی اگر بدن خود را هیدراته کنید و با سرعت ورزش کنید بازهم با افزایش جریان خون خصوصاً در فصل گرما به بدن خود آسیب خواهید زد.

از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید

به دلیل اینکه ممکن است در فصل گرم تابستان در فضای باز تمرین کنید و زیر نور مستقیم خورشید باشید استفاده از کرم‌های ضد آفتاب لازم و ضروری است. این امر را جدی بگیرید زیرا متأسفانه در صورت عدم استفاده از کرم‌های ضد آفتاب دچار آفتاب‌سوختگی شده و همین امر مستعد آسیب رسیدن به پوست شما خواهد بود.

نظرات
یک نظر بنویسید نزدیک