جستجو
بازگشت به همه

مهمترین ویژگی های کفش مخصوص پیاده روی

مهمترین ویژگی های کفش مخصوص پیاده روی

کفش پیاده روی مناسب چه مشخصاتی دارد؟

 پاشنه کفش پیاده روی

کفش پیاده روی در ناحیه پاشنه باید حداقل 5/1 سانتی متر لژ داشته باشد. کفش پیاده روی باید قدرت تحمل ضربات مداوم از پاشنه به پنجه پا را داشته باشد، قسمت میانی و پاشنه ی پا را کاملا در بر بگیرد و از آن محافظت کند. کف کفش پیاده روی نباید نازک باشد.

 

کفی کفش پیاده روی

هنگام خرید کفش پیاده روی به کف کفش نگاه کنید. کف کفش پیاده روی نباید نازک باشد زیرا در مسیرهای که ناهمواری دارند فشار به پاشنه پا وارد می شود و کفشهای با کف نازک از پاهای شما حفاظت نکرده و پاهایتان اذیت خواهد شد، همچنین اگر کفش پیاده روی دارای ارتفاع زیاد باشد نیز می

توانند حادثه ساز باشند.

 

 

 

 

رویه کفش پیاده روی

رویه کفش پیاده روی باید از الیاف کتان باشد و در آن حداقل مواد شیمیایی استفاده شود تا از بروز حساسیت ها جلوگیری شود و همچنین به تهویه در کفش که یکی از عوامل جلوگیری از بیماری های قارچی در قسمت پا می باشند کمک کند.
رویه کفش پیاده روی باید دارای منافذی برای عبور هوا باشد. استفاده از کفش پیاده روی که دارای رویه هایی با منافذ فراوان می باشد در تهویه کفش برای خنک شدن پا و همچنین جلوگیری از بیماری های قارچی مناسب تر می باشد. استحکام رویه کفش پیاده روی باید به نحوی باشد که از پیچ خوردگی پا جلوگیری کند و همچنین در برابر فشار های وارده در طی زمان حالت اولیه خود را از دست ندهد.

 

کفش پیاده روی و پد ضربه گیری

کفش پیاده روی در قسمت کفی و پاشنه باید پد گذاری شود. هنگام پیاده روی، ضربه ی اول به پاشنه ی پای شما می خورد و بعد از آن به صورت منظم ضربات از پاشنه به پنجه پا در گردش خواهند بود، بنابراین وجود یک بالشتک منعطف، که امکان بالایی برای خم کردن انگشتان پای شما فراهم کند در کفش پیاده رویتان ضروری است.

 

به طور کلی، کفش پیاده روی باید در قسمت ‌جلوی‌ كفش ‌انعطاف‌ پذیری‌ كافی‌ داشته‌ باشد بطوریكه‌ شخص‌ به راحتی‌ بتواند به‌ میزان‌ 45 درجه‌ آنرا خم‌ نماید. همچنین‌ لازم ‌است‌ كه‌ قسمت‌ پاشنه‌ كفش‌ حالت‌ ارتجاعی‌ كافی‌ داشته‌ باشد تا بتواند مقادیری‌ از فشار و شوک وارد شده‌ ازطرف‌ زمین‌ به‌ پا را بكاهد

از ویژگی های مهم کفش پیاده روی سبک وزن بودن آن است، انتخاب کفش پیاده روی از جنس چرم سنگین برای پیاده روی قطعا اشتباه است.

 

- کفش پیاده روی باید با سایز پاها متناسب باشد

از آنجایی که معمولا یک پا کمی بزرگتر از پای دیگر است، کفش پیاده روی خود را متناسب با اندازه پای بزرگتر خود انتخاب کنید. متناسب بودن سایز کفش پیاده روی، بدون شک یکی از موارد مهم هنگام پیاده روی خواهد بود ،هنگام پیاده روی حجم پای شما هم از نظر طولی و هم عرضی (حدود 1 سانتی متر) افزایش خواهد یافت، بنابراین وجود فضای کافی در قسمت پنجه ی پا بسیار مهم است، به نحوی که حدود 1 سانتی متر بین انگشتان پای شما و سر کفش فاصله وجود داشته باشد و عرض کفش پیاده روی نیز امکان حرکت آزادانه ی انگاشتانتان را به شما بدهد. کفش پیاده روی نباید به پای شما بچسبد، به خصوص در قسمت قوس استخوانی کنار پایتان.

 

نکاتی که باید موقع خرید کفش مناسب پیاده روی بدانیم

حالا که اجزای مختلف کفش را معرفی کردیم و شناختید، وقتش رسیده که چند نکته مهم و کلیدی را در انتخاب کفش مناسب با شما در میان بگذاریم. پیشنهاد می‌کنم نکات زیر را با دقت بخوانید و در انتخاب کفش مناسب پیاده روی لحاظ‌شان کنید.

 

  1. خصوصیات پای خود را بشناسید!

اولین گام در خرید کفش مناسب پیاده روی این است که به پای خود توجه کنید و ویژگی‌های آن را بشناسید. پای افراد، شکل و فرم‌های متفاوتی دارد. همین‌طور، پاها درانداز‌ی پنجه و طول وشکل کف و… تفاوت‌هایی دارد.

علاوه‌بر این برخی پاها، دچار ناهنجاری به‌خصوصی از جمله صافی کف پا، گودیِ بیش‌ازحد و… هستند. بنابراین باید کفش مناسب با ویژگی‌های پای خود را تهیه و استفاده کنید. اگر برای‌تان مقدور است کفش خود را سفارش دهید. در این‌صورت کفش مناسب شما، پس از قالب‌گیری از پا، ساخته می‌شود.

  1. به تغییرات پای‌تان توجه کنید!

در گذشته فکر می‌کردند سایز پای بزرگسالان تغییر نمی‌کند، اما این‌طور نیست. سایز انواع کفش‌ها در برندها متفاوت است. پاها باید هر دو سال یکبار اندازه‌گیری شوند. گاهی سایز پا تغییر نمی‌کند؛ اما فرم آن دچار تغییر می‌شود. پس حتما باید در حین خرید کفش مناسب پیاده روی این نکته را در نظر گرفت.

  1. کفش مناسب پیاده روی بخرید، نه کفش دو!

کفش‌های مخصوص دویدن انعطاف‌پذیرتر و یک بالشتک اضافی در زیره کفش برای کنترل فشار حاصل از دویدن دارند. درحالی که کفش پیاده‌روی این‌طور نیست و جنس سفت‌تری دارد. اگر اهل دویدن و پیاده‌روی هستید، توصیه می‌کنیم برای هر کدام یک جفت کتانی جداگانه تهیه کنید

 

  1. خرید کفش را به پایان روز بیندازید!
  2. . جوراب‌های مخصوص پیاده‌روی خود را همراه داشته باشید!

    اگر برای پیاده‌روی از جوراب مخصوصی استفاده می کنید؛ حتما آن را همراه خود ببرید. هنگام امتحان کفش پیاده روی باید جورابی را به پا داشته باشید که قرار است با آن بپوشید.

    1. کفش جا باز می‌کند یا نه؟

    هیچ کفشی را به امید جا باز کردن یا برعکس کیپ پا شدن نخرید. پای شما در کفش پیاده روی و دویدن باید از همان ابتدا و هنگام خرید احساس راحتی کند. کمی در فروشگاه راه بروید و از راحتی و متناسب بودن آن مطمئن شوید.

    1. کفش نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد!

    در این خصوص یک استانداردی وجود دارد. فاصله بین انگشت شست تا جلوی کفش نباید بیش از 2 سانتی‌متر باشد. پا هنگام قرار گرفتن در كفش ورزشی باید قادر به تکان‌دادن آزادانه همه انگشتان باشد. همچنین اندازه پاشنه کفش هم باید کاملا متناسب باشد و در
    پیاده روی نباید پاشنه شما در کفش لغزشی داشته باشد.

    برند ورزشی°361 از بهترین تکنولژی به کار رفته در کفش های پیاده روی بهره می برد که به راحتی بتونید یک پیاده روی راحت و لذت بخش رقم بزنید.

 

نظرات
یک نظر بنویسید نزدیک