جستجو
بازگشت به همه

ورزش کردن در هوای گرم

ورزش کردن در هوای گرم

ورزش کردن در فصل تابستان

یک روز آفتابی زیبا ، انگیزه ای برای بیرون رفتن و بازی است ، اما گرمای تابستان و ورزش می تواند یک ترکیب خطرناک باشد.در اینجا چند نکته برای لذت بردن از یک برنامه تمرینی ایمن در تابستان را به اشتراک می گذاریم.

همراه با تابستان روزهای طولانی تر و آسمان های آفتابی تر می آید!این فرصتی است برای درآوردن لباس های زمستانی ، برای دویدن و دوچرخه سواری و هم چنین زمانی است که می توانیم با دوستان خود در فضای آزاد ورزش های گروهی انجام دهیم.در واقع ، تابستان زمانی است که بیشترین فعالیت را داریم.مورد دیگری که با تابستان همراه است گرما و رطوبت است ، بنابراین همه ما باید هنگام فعالیت در گرمای تابستان مراقبت کنیم.

اگر در هوای گرم ورزش می کنید و به آن عادت ندارید ، به احتمال زیاد شما قادر نخواهید بود با شدت طبیعی ورزش کنید و این مشکلی نیست.اگر به طور معمول می دوید ، حالا که هوا گرم است راه بروید یا آهسته بدوید و با سازگاری بدن با گرما ، به تدریج سرعت و طول تمرین را افزایش دهید.اگر احساس خستگی یا کم آبی کردید ، متوقف شوید ، به دنبال یک سرپناه سرپوشیده باشید و آب بنوشید.تمرینات خود را کوتاه یا تقسیم کنید.تابستان بهترین زمان برای فشار آوردن به خود نیست.اگر بیماری پزشکی دارید و یا داروهای تجویزی مصرف می کنید ، در صورت نیاز به اقدامات احتیاطی اضافی از پزشک خود سؤال کنید.

ورزش در هوای گرم

در خانه ورزش کنید یا به سالن های ورزشی بروید – تابستان زمان خوبی برای بیرون رفتن و لذت بردن از یک دویدن خوب یا دوچرخه سواری در امتداد ساحل است.اما با دمای بالا ، به نظر جذاب نمی رسد.به جای ورزش کردن در محیط بیرون و قرار گرفتن در معرض گرمای تابستان ، در خانه ورزش کنید و یا به سالن های ورزشی بروید و از تجهیزات موجود در سالن های ورزشی استفاده کنید.

از ورزش کردن در گرمترین قسمت روز خودداری کنید – صبح زود بلند شوید تا در هوای خنک ورزش کنید یا در غروب آفتاب یا دیرتر بیرون بروید.گرمای ظهر تابستان (معمولاً بین ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر) زمان مناسبی برای ورزش کردن نیست.بنابراین باید برنامه خود را تنظیم کنید تا در خنک ترین زمان روز ورزش کنید.همچنین ، اگر تصمیم دارید شب یا غروب ورزش کنید ، اطمینان حاصل کنید که از لباس بازتابنده نور استفاده می کنید تا در صورت دویدن یا راه رفتن در جاده های عمومی ، رانندگان بتوانند شما را ببینند.

لباس سبک و روشن بپوشید – رنگ های تیره گرما را جذب می کنند ، به طوری که می توانید احساس کنید گویی در یک پتو گرم قرار گرفته اید.لباس های سنگین و تنگ نیز باعث گرم شدن شما می شود.وقتی لباس گشاد و نازک بپوشید هوای بیشتری قادر به گردش روی پوست شما خواهد بود و شما را خنک نگه می دارد.

حتما ضد آفتاب بزنید – این کار را با فواصل دو ساعته انجام دهید.آفتاب سوختگی خطر پیری زودرس پوست و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.راه خوب دیگر برای کاهش قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده از کلاه هایی با لبه های گسترده است.

آب زیادی بنوشید – ورزش در هوای گرم دمای بدن ما را افزایش می دهد.اگر مدت زیادی در معرض گرما قرار بگیریم ، سیستم خنک کننده طبیعی بدن ما می تواند از کار بیفتد.حتی ممکن است دچار گرمازدگی شوید.اگر رطوبت نیز بالا رفته باشد ، دو برابر مشکل دارید زیرا عرق شما به پوست می چسبد و به راحتی تبخیر نمی شود که می تواند دمای بدن را حتی بیشتر کند.

برای خنک نگه داشتن ، مقدار زیادی آب بنوشید.در حالی که ورزش می کنید ، هر ۲۰ دقیقه ۸ تا ۱۰ اونس آب بنوشید.بعد از ورزش ، بیشتر بنوشید – حداقل ۸ اونس دیگر.هیدراته ماندن در هنگام ورزش می تواند به جلوگیری از انبوهی از مشکلات کمک کند.یک روش عالی دیگر برای کمک به آبرسانی مجدد بدن در هنگام مکث در فعالیت بدنی ، خوردن یک تکه میوه یا حتی هویج یا چوب کرفس است.

ورزش در تابستان

هرگز اجازه ندهید به جایی برسید که احساس ضعف ، گیجی و مریضی کنید – به گرما توجه کنید.به بدن خود گوش دهید.اگر هر کدام از موارد زیر را احساس کردید ، تمرین خود را متوقف کنید.

  • ضعف
  • سبکی سر
  • سرگیجه
  • سردرد
  • گرفتگی عضلات
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • ضربان قلب سریع

اگر احساس ضعف و احساس بیماری می کنید ، بلافاصله متوقف شوید.در سایه بنشینید ، آب بنوشید و همیشه یک میان وعده مغذی با خود داشته باشید.میان وعده های آبدار مانند میوه را انتخاب کنید.همیشه به یاد داشته باشید که حتی یک تمرین ۲۰ دقیقه ای نیز تأثیرات مثبتی بر سلامتی دارد.تعداد روزهایی که بیشترین ورزش را دارید مهم است ، نه مدت زمان هر جلسه تمرین.

آب و هوای خنک باز خواهد گشت!

ورزش در گرمای تابستان می تواند بسیار ناخوشایند باشد ، اما از تمرینات خود در فصل گرما صرف نظر نکنید.فقط هوشمند باشید و به بدن خود گوش دهید.اگر اصول ورزش کردن در فصل تابستان را بدانید ، دیگر راحت خواهید بود و بدون خطر به تمرین خود ادامه خواهید داد.

برای انجام هرگونه فعالیت و ورزشی، داشتن کفش مناسب از اهمیت به سزایی برخوردار است.ما در مجموعه ورزشی°361 بهترین مدل های کفش، مناسب هر فعالیتی در اختیار شما قرار دادیم که بتوانید به درستی کفش تهیه کنید و مراقب سلامت خود باشید و  از فشار و آسیب های هنگام ورزش کردن در امان باشید.

نظرات
یک نظر بنویسید نزدیک