جستجو
بازگشت به همه

کفش مخصوص باشگاه بدنسازی

کفش مخصوص باشگاه بدنسازی

انتخاب کفش بدنسازی مناسب :

کفش مناسب بدنسازی به شما کمک می کند تا بیشترین بهره را از تمرین خود ببرید و در عین حال خطر آسیب را کاهش می دهد.

قبل از هر چیز لازم است بدانید ، چه فعالیت های بدنسازی را بیشتر انجام می دهید؟

آیا بیشتر در اتاق وزنه، روی تردمیل، کلاس استودیو یا کمی از همه چیز تمرین خواهید کرد؟

آیا برای تمرینات با شدت بالا به چابکی نیاز دارید یا برای وزنه برداری به پایه ای ثابت نیاز دارید؟

هنگامی که مشخص کردید به احتمال زیاد برای چه نوع فعالیتی کفش خود را می پوشید، می توانید انتخاب های خود را محدود کنید.

در ابتدا لازم است انواع 3 گانه کفش اشاره میکنیم

کفش رسمی

کفش هایی که بیشتر از چرم طبیعی تهیه می شوند و برای مهمانی ها و استفاده های رسمی استفاده می شوند. به دو سته کفش مردانه و کفش زنانه تقسیم میشود.مردان اغلب در کفش های رسمی نوک تیز برای جنس مخالف جذاب تر به نظر می رسند و زنان معولا پاشنه دار میپوشند.

کفش ورزشی

کفش های تخصصی برای انواع مختلف ورزش ساخته می شوند. به عنوان مثال، کفش ورزشی برای فوتبال، اسکیت، کوهنوردی. این کفش ها دقیقاً بر اساس نیاز و خواسته ورزش ها و ورزشکاران خاص توسط تولیدکنندگان متخصص تولید و عرضه می شوند.

کفش‌های ورزشی، کفش‌هایی هستند که عمدتاً برای ورزش یا سایر اشکال ورزش‌های بدنی طراحی شده‌اند، اما اکنون به طور گسترده برای روزمره نیز استفاده می‌شوند.

یک کفش ورزشی می توانند از نظر طراحی، جنس و وزن متفاوت باشند. این تفاوت ها برای محافظت از نواحی پا که در طول یک فعالیت ورزشی خاص بیشترین استرس را دارند ایجاد شده اند.

کفش اسپرت

کفش های اسپرت همان چیزی است که ما گاهی به آن کتونی می گوییم. با این حال، کلمه "کتانی" ما را به یاد کفش های  روزمره می اندازد. برخی از کفش‌های ورزشی یا کفش‌های کتونی گاهی اوقات به عنوان ورزش نیز استفاده می‌شوند، زمانی که آن کفش ورزشی بدون بند باشد و زمانی که آن ورزش پیاده‌روی یا دویدن سبک باشد. در این صورت می توانیم از ورزش به عنوان کفش راحتی استفاده کنیم. اما هرگز نمی توانید به جای کفش های ورزشی تخصصی از کفش های ورزشی یا کفش های کتانی استفاده کنید. در زبان انگلیسی به کفش اسپرت کفش کتونی می گویند.

انواع کفش ورزشی

کفش های دویدن، کفش باشگاه و کفش تمرین ، کفش باشگاه و کفش بدنسازی و پیاده روی.

کفش های ورزشی زمینی، از جمله کفش های تنیس، بسکتبال و والیبال. بیشتر ورزش های زمینی به حرکت بدن به جلو، عقب و پهلو به پهلو نیاز دارند.

کفش های ورزشی میدانی، مانند کفش های فوتبال و بیسبال. این کفش‌ها دارای میخ هستند. شکل‌های میخ در ورزش‌های مختلف متفاوت است، اما به طور کلی گیره‌ها، میخ‌ها یا ناودانی‌های قابل تعویض یا جدا شدنی وجود دارند که روی کفه‌های نایلونی نصب می‌شوند.

کفش‌های ورزشی دو و میدانی که اغلب در مدل‌های زیادی برای پاسخگویی به نیازهای خاص و سبک‌های تمرینی هر دونده وجود دارند.

کفش ورزشی ویژه، از جمله کفش های گلف، رقص، هوازی و دوچرخه سواری.

کفش ورزشی در فضای باز، از جمله کفش هایی که برای فعالیت های تفریحی مانند شکار، ماهیگیری و قایق سواری استفاده می شوند.

معرفی کفش بدنسازی

کفش های بدنسازی  طیف وسیعی از حرکات را پشتیبانی می کنند، از جمله:

پریدن، توقف، شکستن و تغییر جهت سریع. این باعث می شود یک کفش تمرینی همه کاره باشد و برای بسیاری از انواع تمرینات مناسب باشد. می‌توانید کفش بدنسازی را به‌عنوان یک کفش ورزشی همه‌کاره در نظر بگیرید.

اگر فعالیت اصلی تناسب اندام شما دویدن است، یا اگر بیشتر از وزنه‌ها روی تردمیل می‌روید، گزینه‌های مناسبی برای کفش‌های دویدن وجود دارد که متناسب با نیازهای شما باشد.

کفش بدنسازی  اغلب پاشنه پایین‌تری دارند تا پاهای شما را به زمین نزدیک‌تر نگه دارند. این می تواند به ثبات بدن شما کمک کند، به خصوص هنگام بلند کردن وزنه های سنگین. از سوی دیگر، کفش‌های مخصوص دویدن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در حین حرکت رو به جلو، گام‌های شما را مهار می‌کنند و انرژی شما را به شیوه‌ای کارآمد باز می‌گردانند تا شما را به جلو سوق دهند.

برای راحت نگه داشتن پاها و پیشرفت در مسیر درست، بهتر است کفش های جداگانه برای تمرین و دویدن داشته باشید. به‌علاوه، داشتن ضربات جداگانه می‌تواند به حفظ کفش‌های دویدن شما برای فعالیت‌های بیشتر متمرکز بر کاردیو، مانند بلند شدن برای سریع‌ترین مایل، کمک کند.

ویژگی های بهترین کفش های بدنسازی همه کاره؟

اگر ترکیب وسیعی از فعالیت‌ها را انجام می‌دهید و می‌خواهید یک ورزشکار همه جانبه که همه آنها را انجام دهد باشد، بهتر است از یک کفش بدنسازی متقاطع استفاده کنید که جذب ضربه و پایداری را برای اکثر فعالیت‌های باشگاه، از جمله تردمیل و وزنه و طناب فراهم می‌کند. فراموش نکنید که از زیره های بدون علامت اطمینان حاصل کنید.

از طرف دیگر، اگر به دنبال تمرکز بر روی یک یا دو زمینه هستید یا می خواهید عملکرد خود را در یک زمینه خاص افزایش دهید، احتمالاً ارزش آن را دارد که بسته به تمرینات خود، روی یک کفش مخصوص آن فعالیت سرمایه گذاری کنید. بنابراین، اگر روتین شما شامل تمرینات قدرتی یک روز و کاردیو روز دیگر است، کفش‌هایتان را عوض کنید تا از هر دو تمرین بیشترین بهره را ببرید.

کفش های بدنسازی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

برخلاف خرید کفش های ورزشی مورد علاقه خود، شما می خواهید کفش ورزشی تان راحت و آماده برای دویدن باشند. یک روش معمول برای سایر انواع کفش‌های کتانی این است که فضای کمی در نوک پا بگذارید تا پاهای شما بیرون بیاید. در حالی که این ممکن است برای کفش‌های دویدن کارساز باشد، اما شما می‌خواهید کفش‌های باشگاه شما در طول حرکات یک طرفه از پاهای شما حمایت کنند. تناسب محکم و قفل شده انتخاب بهتری برای تمرینات شماست.

کفش باشگاه و بدنسازی به گونه ای طراحی شده اند که به شما امکان می دهد به طور یکنواخت و مناسب روی پاهای خود فرود بیایید. آنها همچنین شوک ناشی از حرکت را جذب می کنند و از آسیب دیدن شما جلوگیری می کنند. این به لطف بالشتک، طراحی و دوام این کفش ها است.

کفش باشگاه عمومی را می‌توان تقریباً برای هر تمرینی استفاده کرد، به‌خصوص اگر با تجهیزات باشگاه در داخل دیوارها و راحتی یک سالن بدنسازی ورزش می‌کنید.

تنها استثنا این است که بخواهید هر هفته چندین مایل روی تردمیل بدوید یا پیاده روی کنید. اگر اینطور است، می‌خواهید کفش‌های دویدن یا پیاده‌روی را بررسی کنید. و سعی کنید از ترکیب مربیان باشگاه با کفش‌های دویدن یا پیاده‌روی‌تان که بیرون می‌پوشید، خودداری کنید.

بهترین کفش بدنسازی برای تمرینات هیت

-حمایت جانبی قوی برای کمک به تثبیت پا

-کفی برای جذب ضرب

-محکم و کم مشخصات برای پایداری

-تا حد امکان سبک برای چابک

-انعطاف پذیری جلوی پا برای خم شدن طبیعی و اجازه دادن به پاهای شما برای بازی بیشتر در آن.

بهترین کفش بدنسازی برای لیفت وزنه

برخی از پاورلیفتر ها ترجیح می دهند با پای برهنه حرکت کنند و به پا اجازه می دهند تا پایداری طبیعی را فراهم کند، برخی دیگر کفشی را ترجیح می دهند که محکم و صافی را روی زمین برای پایه ای پایدار و جلوگیری از لیز خوردن و سر خوردن ایجاد کند. اگر به تمرینات خود وزن اضافه می کنید، ارزش دیدن طرح های هیبریدی جدیدتر موجود در بازار را دارد.

کفش شما باید دارای یک پاشنه قوی تر و پایدارتر برای وزنه برداری باشد.

کفش‌های شما باید ضربه‌گیر، سبک و چابک باشند، در حالی که پایه‌ای پایدار برای شما دارند.

اگر تمرینات زیادی به سبک المپیک انجام می دهید، به دنبال کفش های وزنه برداری با ویژگی های زیر باشید:

-پاشنه های برجسته و با تراکم بالا که امکان تحرک بهتر مچ پا را برای اسکات عمیق تر و بالاتنه عمودی برای قدرت بهینه فراهم می کند.

-کفی های سخت و متراکم که توانایی شما را در وارد کردن نیرو به زمین برای بالابرهای قدرتمند به حداکثر می رساند.

-از کفی های بالشتکی که فشرده می شوند خودداری کنید.

-به طور جدی از رویه ها پشتیبانی می کند.

بهترین کفش های بدنسازی برای تردمیل

اگر فقط برای دوره‌های کوتاه می‌دوید و آن را با بسیاری از فعالیت‌های دیگر ترکیب می‌کنید، خوب است که کفش کراس را روی تردمیل بپوشید. اگر دقیقه‌ها و مایل‌های زیادی را ورزش می‌کنید، به کفشی برای دویدن نیاز دارید تا از پاهایتان حمایت و محافظت کند.

برای انجام هرگونه فعالیت و ورزشی، داشتن کفش مناسب از اهمیت به سزایی برخوردار است.ما  در مجموعه ورزشی°361 بهترین مدل های کفش، مناسب هر فعالیتی در اختیار شما قرار دادیم که بتوانید به درستی کفش تهیه کنید و مراقب سلامت خود باشید.

نظرات
یک نظر بنویسید نزدیک