جستجو
بازگشت به همه

چرا پا را قلب دوم می نامند؟

چرا پا را قلب دوم می نامند؟

حتما این جمله را که پا قلب دوم ما است را شنیده اید. دلیل آن هم این است که همانطور که همه ما می دانیم قلب مسئولیت پمپاژ خون به تمام نقاط بدن را دارد از نوک سر گرفته تا نوک انگشتان دست و پا این خون در جریان است و این جریان مداوم خون رسانی به تمام نقاط بدن است که باعث رسیدن اکسیژن به سلولها میشود.

وقتی خون به پا میرسد با توجه به اینکه بدن در بیشترین حالت خود ایستاده است مجدد از کف پا باید به قلب بازگردد, و این عمل با توجه به فشار جاذبه زمین آسان نیست, مثل پمپاژ مجدد قلب می باشد. حال راز موجود در پا که قلب دوم می نامند در این است که در عضلات پشت پا دریچه ای قرار دارد که این عمل را انجام میدهد و باعث بازگشت راحتتر خون از پا به سمت بالا یعنی قلب میشود.

از این رو پا از اهمیت زیادی برخوردار است و هرچه سن افراد بالاتر میرود این امر از اهمیت بیشتری برخوردار میشود و بسیاری از بیماری ها مثل بیماری های قلبی , دیابت, واریس, کمر درد ها و زانو دردها و ... اکثرا در پا نمایان میشوند. 

حقایق باور نکردنی از رگ های وریدی

- بدن تقریباً 60.000 مایل رگ خونی دارد.
- قلب تقریباً 100.000 بار در روز می زند و 2.250 گالن خون را فشار می دهد.
- هر فرد به طور متوسط ​​تقریباً 9.000 قدم در روز برمی دارد.
- سیستم وریدی 70 درصد خون ما را در هر لحظه نگه می دارد

ارتباط راز آلود قلب دوم انسان با اعضای بدن

آیا می دانستید بین اعضای حیاطی بدن با کف پای انسان یعنی قلب دوم انسان ارتباطی است. هر نقطه خاصی در کف پا با دیگر اعضای بدن در ارتباط است. بسیاری معتقد هستند با ماساژ این نقاط خاص در کف پا می توان بسیاری از بیماری ها را درمان کرد و یا باعث تسکین و آرامش بیشتر دیگر اعضای بدن شد.

ویدیوی زیر با کمال دقت ببینید و با نقاط مختلف کف پا و ارتباط شان را با اعضای بدن آشنا شوید و نحوه ماساژ دادن آن را بیاموزید. این ماساژها می تواند باعث کاهش دردهای عضلانی و ماهیچه ای و کاهش خستگی شود. فقط این مطلب را درنظر داشته باشید که این نوع ماساژ فقط در طولانی مدت می تواند اثر بخش باشد.

بهترین راه محافظت از قلب دوم چیست؟

بیشترین آسیب به قلب دوم هنگام راه رفتنهای طولانی مدت ایحاد میشود. افراد برای محافظت و مراقبت از پاهای خود بهترین راهکار این است که فشاری که در طول روز هنگام راه رفتن های طولانی مدت ایجاد میشود را به شدت کاهش داد. این کار ممکن نیشت مگر با استفاده از یک دمپایی طبی مناسب.

مشکلاتی از قبیل زانو درد, کمر درد, درد کف پا. در خانم های خانه دار این مشکلات و درد ها بسیار شایع است. تحقیقات محققان نشان میدهد عامل اصلی بسیاری از کمر دردها و زانو دردها ایستادن سرپا بیش از اندازه و مداوم است. افرادی که شغلهایی دارند که مدت زمان زیادی سرپا هستند مثل خانمهای خانه دار یا نانوایان و آرایشگرها وقتی افراد پا به سن می گذارند این دردها شایع تر و بیشتر میشود. در حالی که با استفاده از یک روفرشی طبی و یا صندل طبیکه متخصصین، با­توجه به نیازهای افراد، آن­ها را طراحی و ارائه کرده ­اند می شود این دردها را بشدت کاهش داد.

مدهای جهانی در حال چرخش و دگرگونی هستند بر اساس نیاز افراد. امروزه افراد بیشتر به سلامتی خود اهمیت میدهند برای همین, صندل ها و روفرشی پاشنه دار و صندل لژدار، رفته رفته در حال کمرنگ شدن هستند و جای خود را به روفرشی طبی و روفرشی راحتی می دهند. حتی نظرسنجی­ ها نیز این ادعا را ثابت کرده­ اند که مردم امروزه اقبال بیشتری نسب به دمپایی روفرشی­ طبی از خود نشان می­دهند.

پیشنهاد ویژه به تمامی علاقه مندان همان طور که به ظاهر خود می رسید همانطور که هر روز برای داشتن ظاهر زیبا هزینه های زیادی را پرداخت میکنید قلب دوم هم نیاز به هزینه دارد.انتخاب کفش مناسب یکی از اصلی ترین کارهای زندگی محسوب می شد 

 

نظرات
یک نظر بنویسید نزدیک